Hemma igen och lite till..

Då var man hemma igen från Stockholm. Lite tråkigt är det allt men jag har väldigt bra och snälla vänner här som gör att man trivs. Igår vart det inget inlägg på bloggen pga min lilla lathet som smyger sig på mig ibland, alla personer som känner mig vet precis vad jag menar då. Igår hände det massor av roliga saker, eller roliga saker kanske är fel ord att använda. Man kan säga att det hände många saker som man inte vara beredd på.
Allt började med att jag och peppe fick för oss att vi skulle skotta fram hans bil som var helt igen snöade. Vi höll på att skota i ca 30 min tills allt vart klart. Då när vi startade den så hade bil fått batteritorsk. Vi hade inget som gjorde att vi kunde få lite kräm i den. Då kom vi på en helt lysande idé eller vi och vi det var peppe som kom på de att vi skulle ringa nisse och be han dra fram bil.
Vi höll på kämpa med det i säkert 1 timme, men till sist så lossnade bilen. Då var det bara fram med startkablarna och sätta igång.
När vi hade fått igång den så åkte jag och peppe till hans pappa och hälsade på. Vi tog en kopp kaffe och prata och hade trevligt tyckte jag. Sen när vi skulle åka därifrån så startade bilen rätt enkelt, vi behövde bara rulla lite ner för en sluttning.
Då kom peppe på att han ville åka förbi sin bror och hälsa på en snabbis. Just när peppe skulle hoppa ut ur bilen så kom han på att han hade en växel i så vi fick motorstopp, men vi trodde det var lugnt för vi fick igång den bara några min tidigare. Bara 1 min senare efter att peppe kommit tillbaks för hans bror aldrig var hemma så skulle vi starta så gick den inte igång så vi trodde att det skulle räcka med att bara ge den lite fart så skulle den starta igen. Men NEJ! den startade inte! vi putta bilen fram och tillbaks flera gånger så jag höll på spy för jag fick ta i så jävla mycket. För er som inte vet det har jag slutat att träna så jag får faktiskt skylla på att det var därför jag började må illa. Till slut så fick vi ringa peppes pappa så han fick komma och bärga till hans garage där vi kunde ladda den så vi kunde ta oss hem till bollnäs igen.

Resten av kvällen vart det inge mera intressant att skriva om, men jag måste bara tillägga att det var mig en ganska händelsefull dag för att vara i bollnäs!!

Kommentarer
Postat av: totte

"Det händer i bollnäs" :D

2009-03-23 @ 15:28:07
URL: http://regii.blogg.se/
Postat av: lillsyster

Tur att ni hann hem innan det började snöa med däcken också!

2009-03-23 @ 15:41:54
Postat av: lillsyster

tur att det inte var någon fara med däcken endå

2009-03-24 @ 11:43:37
Postat av: simone

hahaha, men med peppes bil kan allt hända! :D

2009-03-24 @ 12:05:31
URL: http://simonesoderqvist.blogg.se/
Postat av: lillsyster

ja fast nu har han bytt till volvon iaf, hoppas den funkar bättre :P

2009-03-24 @ 16:04:45
Postat av: Crossbite

Du kansk ska skaffa nya vänner Jompa.. :D

Puss

2009-03-24 @ 22:27:59
URL: http://crossbitejessie.blogg.se/
Postat av: Jag

nääe de behövs inte. Jag viker ut en specifik person i varje inlägg så slipper jag skriva om allt och alla.

2009-03-25 @ 09:57:09
Postat av: Storasyster

haha ni måste verkligen vara arbetslösa på riktigt när bil och snökaos är månadens händelse

2009-03-31 @ 00:02:48
URL: http://annanhanna.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Förresten, kanske du ska fixa min bloggdesign när jag tröttnat på den jag har?

2009-03-31 @ 00:03:39
URL: http://annanhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0